WEBLOG VAN WEDDINGPLANNER INGE BERGAKKER - SEEDSOFLOVE.NL

dinsdag 13 juli 2010

Chateau Presseux te België (Sprimont)

Chateau Presseux te België (Sprimont)


Wat een ongelofelijke, prachtige, trouwlocatie ... Dit magnifieke kasteel ligt verscholen in het heuvelachtige gebied van Wallonië, in de Citadel van Luik in België.


Terwijl je er heen rijdt, waan je je al in Frankrijk. De huizen, de gezellige restaurants op de eeuwenoude dorpspleintjes, de straten, de sfeer.. it's all there! En zo dicht bij huis. Het is slechts 2 uur rijden vanaf Utrecht!

Ik mag in september één mijn bruidsparen begeleiden op dit landgoed. Wat voel ik mij bevoorrecht om hiervan deel uit te maken. Tijdens ons bezoek overviel mij een enorme emotie. De foto's op de website kunnen bij lange na niet de ambiance en de sfeer weergeven die je voelt als je daar rondloopt.. zowel binnen als buiten. Het kasteel bevat een fantastisch mooi salon, de grote hal met z'n garderobe, twee andere salons met gezellige zithoeken, een separate televisiekamer, nog een salon met open haard en dan de eetkamer. De (professionele!) keuken is voorzien van alle benodigde en moderne apparatuur. En dan heb ik het nog niet over de verdiepingen waar 15 slaapkamers zijn, allemaal ingedeeld met prachtige meubels en velen zijn gerestaureerd met behoudt van originele details. De 11 badkamers zijn ieder op zich een weldaad. In dit kasteel kunnen ca. 40 - 45 personen genieten van luxe en stijl.

Het panoramisch uitzicht is "breath taking". Een absolute must om in het veld de ceremonie te laten plaatsvinden. De receptie zal plaatsvinden aan de voorzijde van deze statige dame om vervolgens in het park, tussen de torenhoge en eeuwenoude bomen, te genieten van een gastronomisch diner verzorgd door niemand minder dan Johnathan Williams van Micro Catering te Leusden.

Het feest zal hierna plaatsvinden in Het Koetshuis. Overigens, Het Koesthuis heeft behalve 2 multifunctionele feestzalen ook nog eens een grote leefruimte met open haard, prachtige kroonluchters, een televisiekamer en een goed uitgeruste keuken. Op de verdieping zijn er nog eens 9 goed ingerichte slaap- en badkamers. In Het Koetshuis kunnen ca. 20 - 25 personen genieten van alles wat het te bieden heeft.


Je kunt je dus ook al voorstellen; het prachtige kerkje en omliggend terrein zullen zorgen voor een aantal adembenemende foto's!

Dit kasteel heeft na jaren renovatie de tand des tijds uitzonderlijk goed doorstaan. Seeds of Love kan dan ook niet wachten om een samenwerkingsverband aan te gaan met deze ultieme trouwlocatie!

3 opmerkingen:

  1. Hallo Inge,

    Wat een plek he, ik mocht er 3 jaar geleden een onvergetelijk bijzondere huwelijkssluiting verzorgen voor Mascha en jeroen, ik het prachtige kerkje. http://www.bijzonderhuwelijk.nl/index.php?id=9&no_cache=1&tx_veguestbook_pi1[pointer]=8

    Wat een feest!

    Trouwambtenaar Marielle Jongmans

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi,

    Ik ben hier op vakantie geweest voor een week.
    En ik kan je vertellen dat het een ongelooflijk mooie plek is.

    En al helemaal om te trouwen.

    Groetjes,

    Judith

    BeantwoordenVerwijderen
  3. dit kasteel is van mijn opa!

    BeantwoordenVerwijderen