WEBLOG VAN WEDDINGPLANNER INGE BERGAKKER - SEEDSOFLOVE.NL

vrijdag 3 december 2010

Rederij Cruise With Us uit Amsterdam






Varen door de Amsterdamse grachten, in stijl, genietend van luxe met culinaire verwennerijen, dat typeert Rederij Cruise With Us uit Amsterdam.


Op 14 februari 2010, toen de eerste Gay Bride Beurs in het Westergasfabriek te Amsterdam werd gehouden, was ik daarbij. Een nieuw concept qua bruidsbeurzen in deze grootte waar ik graag een kijkje wilde nemen.

Gelukkig werd ons daar verteld door Arno, de eigenaar van de rederij, dat er in de gracht één van zijn prachtige boten lag die ook bezichtigd kon worden en dat zijn partner, Boen, op ons wachtte met een glaasje champagne. Corine Veen en ik gingen, voordat we vertrokken, toch nog even een kijkje nemen. En daar lag het; Salonboot Soeverein. In al zijn glorie! WAT een schitterende boot. En wat een heerlijke ontvangst! Zo hartelijk, zo... coming home!

Boen en ik konden het meteen goed vinden. Hij en mijn moeder komen nl. uit het prachtige Indonesië en ons gesprek voelde meteen vertrouwd en warm aan. Aan boord was ook Marga van den Bosch van PROUD. Zij is verbonden aan trouwlocatie Museum Geelvinck te Amsterdam. Na de ceremonie kun je samen met Rederij Cruise With Us varen met je gasten. Ik kan niet anders zeggen dan dat wij ongelofelijk genoten hebben van de gastvrijheid.

Tijdens de Wedding Plannersdag 2010 werden wij begeleid naar de gracht en daar lag ze weer; De Soeverein... en Arno! En zoals altijd even hartelijk en met zoenen begroetend. Wat is dat toch fijn als je zo'n warme band in een relatief korte tijd hebt opgebouwd. Geweldig!



En daar binnen stond hij er ook hoor, onze Boen! In zijn element, omdat hij lekker in "zijn" keuken stond en de gasten kon en mocht verwennen! We voeren naar onze volgende bestemming onder het genot van een hapje en drankje en wat VOND ik het jammer weer afscheid van hen te moeten nemen.

Na het bezoek stuurde ik hen een bedankje per email. En Arno stuurde, zoals altijd, keurig een reply, maar de inhoud verontruste mij, want hij vertelde dat hij in de afgelopen 8 jaren slechts 2 bruiloften via wedding planners had gekregen! En waar dat aan kon liggen.. te kleine capaciteit misschien? Want ik kan je vertellen dat het aan de service ZEKER niet kan liggen!

In alle eerlijkheid zei ik tegen Arno dat ik het ook niet wist. En oh wat vond ik dat jammer om te zeggen, maar ik weet wel dat ik er alles aan doe om bruidsparen te enthousiastmeren voor iets HEEL anders... in luxe varen op een Salonboot! En ik hoop dat collega wedding planners dat OOK doen. Want het is een beleving die je NOOIT meer zult vergeten.

Hieronder nog wat gegevens over de Salonboot Soeverein. Zij hebben trouwens nog een prachtig exemplaar, De Valentijn, maar in mijn blog schrijf ik over De Soeverein, omdat ik alleen met deze prachtige boot kennis gemaakt heb!

Salonboot Soeverein is recent gebouwd in een schitterende klassieke stijl en is het meest luxueuze schip op de Amsterdamse grachten. De boot is een varend restaurant en onze chefs koken aan boord. Salonboot Soeverein is tevens het grotere zusterschip van salonboot Valentijn. Dit prachtige nieuwe schip laat de hoogtijdagen van de 19e eeuwse salonboten op unieke wijze herleven. Salonboot Soeverein combineert een unieke ambiance met alle moderne faciliteiten en biedt perfectie tot in de kleinste details. Van het handbeschilderde plafond tot aan de antieke houtkachel, alles is in harmonie op salonboot Soeverein.

Zij verzorgen diverse arrangementen zoals een ontbijt-, lunch- en (walking)dinnercruise en zoveel meer! Natuurlijk kun je ook genieten van de franse of indonesische keuken. Verder is er een goed geoutilleerde keuken aan boord, waarbij de gerechten direct aan boord worden bereid.

Salonboot Soeverein onderscheidt zich door het grote aantal faciliteiten, ongekend voor een Amsterdamse salonboot. Zo is er een piano aan boord, waarbij wij op verzoek een pianist en een violist/accordeonist kunnen verzorgen. De Salonboot Soeverein beschikt tevens over TWEE toiletten; één voor de dames en één voor de heren. Uniek voor dit soort boten!

Salonboot Soeverein beschikt over alle moderne hifi apparatuur zoals een Bose muziekinstallatie met microfoon, CD, Ipod, DVD en flat screen. Geweldig, want je kunt ook met je gasten heerlijk dansen op de Soeverein!

De Soeverein is geschikt voor vaartochten met maximaal 55 gasten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten