WEBLOG VAN WEDDINGPLANNER INGE BERGAKKER - SEEDSOFLOVE.NL

zondag 31 oktober 2010

Seeds of Love herdenkt verjaardag!

Ja… inderdaad.. een verjaardag! Een bewogen jaar. Een jaar met diverse mooie aspecten. Een beetje tegenslag, maar ik geloof niet gauw in opgeven.

Foto gemaakt door Maarten Mooijman

Mijn echtpaar uit Singapore (Frank en Berlinda). Een bruiloft wat in juni 2010 plaatsvond in Residence Rhenen. Ondanks wat communicatie problematiek, doordat dit uiteindelijk volledig met de bruidegom werd georganiseerd, was het alsnog een prachtige bruiloft. Heel relaxed...

Tussendoor nog een opdracht; een vrouwelijk stel waarbij eentje uit Amerika kwam. Helaas bleek binnen een aantal weken dat wij niet meer op dezelfde lijn zaten en heb ik mijn adviserende rol afgerond en afgesloten. Jammer dat het niet altijd even goed gaat. Het bleek voor mij nog eens temeer dat ik moest afgaan op mijn gevoel!



Foto gemaakt door David Currie









Tijdens een trouwbranche borrel leerde ik een alleraardigste fotograaf kennen. En wat wil het geval? Hij ging in augustus 2010 trouwen in Chateau Presseux in Sprimont (België)! Ik bood hen mijn diensten aan, om ervaring op te doen. Het bruidspaar (Ronny en Marianne) accepteerde deze geste en het werd, ondanks een paar hick-ups, een prachtige (semi) Joods sprookjeshuwelijk in een kasteel in België.

Foto gemaakt door Judith van Daalen
En mijn laatste bruiloft van in september 2010 plaats in Groot Kievitsdal te Baarn; een bruid met Chinees bloed. In Nederland opgegroeid, met traditionele ouders die nog heel wat te vertellen hadden gedurende de organisatie. Een ware spannende uitdaging vanaf het begin. Deze bruiloft had zoveel mooie tradionele aspecten in zich. Heel bijzonder...

Ik wil hier dan ook even stilstaan en een fijn, warm, mens bedanken voor haar inzet en betrokkenheid, want zonder haar hulp had ik het absoluut niet gered! Marie-José Schlenker, van Eindeloos Events. Bij de twee laatste bruiloften is zij mijn assistent geweest en wat een fijne samenwerking is dat gebleken. Hopelijk zullen wij in de toekomst nog veel meer delen met elkaar. Ook Ingrid, haar “partner in crime”, is goud waard!

Maar ik was niet alleen bezig met deze bruiloften, nee… ik deed méér!

Ik organiseerde tussendoor ook nog eens bruidsbeurzen. Ook dat bleek een leerproces. De eerste bruidsbeurs was op een zeiljacht in Bataviahaven die ik samen met een collega wedding planner startte. Gaandeweg het traject bleken wij twee “hard headed women” te zijn en hadden wij hele andere ideeën over o.a. de organisatie en het verloop. Slechts een paar weken voordat de beurs zou starten, trok zij zich terug en vond ik het al te laat om de boel af te blazen. Met alle gevolgen van dien, want de opkomst was bijzonder slecht te noemen. Ondanks de wegbewijzering (die door de harde wind overal weggewaaid was!) was de locatie slecht vindbaar. Het had allemaal veel beter gekund… maar ik liet mij niet uit het veld slaan.. ik ging door!

Want ondertussen was ik benaderd door de Gemeente Woerden, aangeraden door Brenda Leusink. Of ik een bruidsbeurs voor hen wilde organiseren; waarschijnlijk de eerste in de reeks van 7 (hun aantal trouwlocaties). Afhankelijk hoe de kick off bij de Kloosterhoeve in Harmelen zou gaan. Ik kreeg een herkansing in het organiseren van bruidsbeurzen en daar was ik zo blij mee! En ondanks dat we kozen voor een doordeweekse (maandag)avond bleek de beurs een groot succes! Ik heb hier zoveel van geleerd dat dit wel heerlijk was om mee te maken!

Wellicht dat ik daarom ietwat teleurgesteld was over de bruidsbeurs die binnen een week plaatsvond in Landgoed Eikenrode. Ik leefde nog in de euforie van de Kloosterhoeve. Ondanks alle promotie hadden we veel minder aanloop dan ik verwachtte, maar het was gelukkig wel een doelgericht publiek. En de complimenten die ik van beide beurzen, aangaande de organisatie, over me heen kreeg; het was hartverwarmend! Ondanks wat twijfels voelde ik me heerlijk! Dit ging dus ongelofelijk goed.

En ook nog eens netwerken… ongelofelijk veel netwerken! Want DAT was uiteindelijk mijn main goal voor dit jaar. Mezelf op de markt neerzetten in een ongelofelijk kort tijdsbestek. Met zoveel mogelijke middelen en zo weinig mogelijke investering. Dat was een uitdaging, maar gelukkig kreeg ik de kracht van social media gauw in de gaten en stortte ik me, tussen alle bovenstaande werkzaamheden, daar flink op. Zoveel mogelijk contacten maken, zoveel mogelijk de trouwbranche borrels bezoeken, zoveel mogelijk ER ZIJN! OVERAL zijn… Als ik het nu hoor in de markt; dat is me gelukt!

Het gevolg van dat vele netwerken leverde mij nog heel wat op. Achter de schermen was ik bijvoorbeeld betrokken bij het SBS tv-programma "Het Mooiste Pand van Nederland". Ik bedoel hiermee; ik hielp om het pand in de trouwmarkt weg te zetten. Helaas, na het programma liep de verbouwing spaak door het achterblijven van allerlei vergunningen en zit er momenteel even het klad in. Maar Carsten en Nathalie blijven contact houden.
Hele warme mensen...

Maar ook het CRAVE Book Amsterdam mag niet worden vergeten. Een boek waar 160 vrouwelijke entrepeneurs in staan! En omdat Seeds of Love landelijk inzetbaar is, werd ik als enige wedding planner hierin opgenomen!

En in deze hele reeks mogen we natuurlijk niet vergeten dat ik achter de schermen een "stille sponsor" was voor het Twedding bruidspaar, René Hoksbergen en Jannetta Dorsman! In een voorgaande blog ben ik hier al uitgebreid op ingegaan. Geweldig om dat via de zijlijn meegemaakt te hebben...


Echter het volgende, geweldige, bericht is toch wel mijn kroonjuweel. Nog geen twee weken geleden ging ik naar Italië. In een voorgaande blog heb ik het e.e.a. hierover verteld. Een werkbezoek bij een internationale wedding planners organisatie, MoonaLisa. De eerste officiele door de regering erkende overigens. Inmiddels hebben zij 15 wedding planners in het hele land die per regio voor hen werken. In het hoger segment; 4* en 5* (trouw)locaties. Hun doelstelling is “extraordinary destination weddings and honeymoons” aanbieden in hun eigen land. Maar de Italianen zijn verwend met hun eigen pracht en praal en MoonaLisa wil hen nu ook wakker schudden en laten (in)zien wat de wereld nog meer voor moois te bieden heeft. En successievelijk gaan ze uitbreiden. Internationaal. Een aantal landen zijn al benaderd en zullen meedoen aan het nieuwe project. Amerika wordt het land waar de kick off plaatsvindt waar hoogst waarschijnlijk in februari een grote Italiaanse bruidsbeurs georganiseerd gaat worden... in New York! Details daarvan zullen nog volgen!



Dit jaar sluit ik dan ook bijzonder trots af.

MoonaLisa heeft mij nl. gevraagd voor hen het hoofdkantoor voor Noord Europa op te zetten en te leiden.




Een project wat een aantal jaren zal gaan duren, maar waar ik ongelofelijk naar uitkijk. Er staat een prachtige uitdaging op mij te wachten. Om eerlijk te zijn kan ik nog niet zo goed overzien wat dit allemaal teweeg gaat brengen, maar ik durf het absoluut aan. Want als ik een jaar als dit kan overleven… lukt mij dit zeker ook.

Ik kan niet anders zeggen dan dat ik uitkijk naar een interessante toekomst! Ik heb voor het komende jaar al een aantal mooie bruiloften staan EN weer twee bruidsbeurzen (voorjaar/najaar), maar ik kan dit niet alleen. Ik WIL dit ook niet alleen. Ik heb mensen nodig, ze zijn het bloed in de ader van mijn bestaan. Ik wil dan ook iedereen bedanken… iedereen die in het afgelopen jaar mijn pad gekruist heeft. Bedankt! Mochten wij het niet met elkaar eens zijn geweest; toch bedankt, want daardoor heb ik weer wat geleerd. Konden we goed met elkaar overweg? Geweldig! Wat ben ik blij en dankbaar dat jullie in mijn leven gekomen zijn en iets moois hebben achtergelaten. Warmte.. Laten we met z’n allen er een mooi jaar van maken!

Gaan jullie met me mee…?

4 opmerkingen:

  1. Van harte gefeliciteerd. Als je iets wilt dan lukt het !
    Natuurlijk ga ik met je mee op avontuur.

    Hartelijke groet,
    Jacqueline Bonting
    B N T N G photography
    http://www.bntngphotography.eu

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gefeliciteerd! Waar kan ik me melden voor de verjaardagstaart :)))

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gefeliciteerd! Je hebt een onwijs zwaar jaar achter de rug en als je dan kunt afsluiten met zo'n mooie uitdaging, dan doe je het goed! Houd vol, houd moed....!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dag Inge, ik ken je nog maar kort maar ik vind het geweldig te lezen wat je allemaal bereikt hebt! Ik wens je heel veel succes en vooral plezier met de nieuwe uitdaging voor Moona Lisa, ik denk dat jij daar de juiste persoon voor bent!
    Ans

    BeantwoordenVerwijderen