WEBLOG VAN WEDDINGPLANNER INGE BERGAKKER - SEEDSOFLOVE.NL

zaterdag 23 oktober 2010

Twedding



TWEDDING

Twedding... Ik zag op Twitter een paar tweets voorbijkomen en werd hier nieuwsgierig naar. En al gauw kwam ik er achter om wie het ging; Jannetta Dorsman en... René Hoksbergen! René??

Maar die KEN ik! Van uit mijn tijd in de makelaardij in Zeist. Dus stuurde ik hen een tweet dat als ze nog hulp nodig hadden, ik hen daar graag een handje bij wilde helpen. Maar Jannetta wist mij te vertellen dat zij al een afspraak hadden ingepland met Vivian ter Huurne van Het Bruidsmeisje. Vivan had ik leren kennen bij een meeting bij Vrouw & Zaak. Leuke, vlotte, spontane meid. Leuk! En nog geen dag later vertelde Jannetta dat er zo'n goede klik was dat ze haar meteen voor deze klus hadden aangenomen. En natuurlijk gun ik het Vivian! Maar bood wel mijn hulp aan indien nodig :)

Maar dat bleek niet nodig, want gaandeweg werd het mij duidelijk dat Vivian een hele crew om zich heen had verzameld en Twedding werd een feit. Maar wat WAS dat nou precies, dat Twedding. Kort en bondig; een huwelijk dat via social media (Twitter) volledig via crowdsourcing en crowdfunding op 20-10-2010 tot stand zou komen! En de ene na de andere sponsor ging aan boord, want tenslotte was dit wel een wereld primeur!

Af en toe kon ik achter de schermen wat aandragen en werd ik een soort van "stille sponsor" :) Prima, want van dat "schreeuwen" ben ik toch al geen voorstander. Maar waar ik ECHT helemaal blij van werd, is dat Jannetta een prachtige boudoir fotosessie aangeboden heeft gekregen door Ellen Sassen.. via mij :) Want ik ben een HELE grote bewonderaar van Ellens werk! Prachtig!

Tijdens de organisatie van de bruidsbeurzen, kwam ik er achter dat er een aantal exposanten op de bruidsbeurs Kloosterhoeve aanwezig zouden zijn (sponsoren van Twedding). Niets leukers om dan ook het Twedding bruidspaar uit te nodigen toch! Volgens mij was het zelfs hun allereerste bruidsbeurs die ze bezochten. En genoten deden ze, want uiteindelijk waren zij, tesamen met Judith Jobse en crew, de laatsten die weggingen :)

Zelfs toen ik samen met Vivian naar de Wit Wedding CatWalk in Amsterdam zou gaan, ging Jannetta gezellig mee.

Dan ook nog eens een mooi interview in het huis-aan-huis blad Ons Utrecht (katern Kapstok) in de week van de bruiloft (om te zwijgen van al die andere advertenties waar de naam Twedding in voorkwam; eerlijk is eerlijk... ik hoopte daarmee meer bezoekers te genereren... :)

En ja hoor; EINDELIJK was het dan zover; 20-10-2010. Een bijzondere datum voor een bijzondere gebeurtenis. De ceremonie werd voltrokken in 't Kerckebosch te Zeist, die ik thuis via twedding.tv volgde en het feest werd gehouden in De Beesde te Bunnik waar ik heen gegaan ben.


Behalve dat we in de feeststudio van 2Rings een paar leuke foto's hebben gemaakt (trouwens, het is ALTIJD feest als je Esther en Marco in de buurt hebt!),


werd ik ook leuk geschetst als karikatuur door Jan Ibelings!


Dank je wel, Jannetta en René, dat ik via de zijlijn deel heb mogen uitmaken van deze belangrijke dag in jullie leven! Ik vond het werkelijk bijzonder om te zien wat social media allemaal voor elkaar kan krijgen; wat een kracht!
(foto gemaakt door Charlotte Meindersma van Lots of Photographs)

1 opmerking:

  1. Lieve, lieve Inge! Wij zijn ook heel blij dat jij zo samen met ons "langs de zijlijn" met ons naar deze bijzondere dag hebt toegeleefd.
    We hebben het enorm gewaardeerd, dat je altijd je hulp bent blijven aanbieden, ondanks het feit dat we Vivian al hadden gekozen als weddingplanner.
    Dat getuigt in onze ogen van de juiste instelling en zo hebben we je dan ook absoluut leren kennen.
    Jou hulp en connecties zijn absoluut waardevol gebleken. Maar bovenal is ons contact met jou ons waardevol. Dat koesteren we zeer en vinden 't fantastisch dat je er bij was.
    1 ding is zeker, we gaan elkaar vast nog vaker zien!

    BeantwoordenVerwijderen