WEBLOG VAN WEDDINGPLANNER INGE BERGAKKER - SEEDSOFLOVE.NL

woensdag 17 oktober 2012

LipDub.. wat IS dat eigenlijk?


Henk Hendriksen (Broadcast Organizers) leerde ik kennen toen hij een bijeenkomst van Charles Ruffolo (waar ik genodigde was) filmde. Zoals Henk het zegt:
1 beeld meer zegt dan 1000 worden. Video doet meer dan uitzenden alleen. Het kan je raken en beïnvloeden….. het doet wat met je. En dat is waar juist onze passie ligt, communicatie omzetten in beeld en geluid!

Maar wat is dat eigenlijk, een lipdub?



Een lipdub wordt gemaakt door personen of een groep mensen te filmen die een liedje aan het meezingen of playbacken zijn. De audio wordt achteraf vervangen door die van het originele nummer. Een lipdub duurt meestal tussen de vier en zes minuten en soms werken er tussen de 35 en 700 mensen aan mee! Lipdubs worden niet alleen in de trouwbranche gemaakt, maar ook voor bedrijven die zich op deze manier willen promoten. Maar met Henk richt ik mij liever, vooralsnog, op bruidsparen :D

Een lipdub moet eigebnlijk wel aan een paar kenmerken voldoen:

Spontaniteit: Het lijkt alsof iemand het idee ter plaatse heeft bedacht, zijn videocamera gepakt heeft en iedereen spontaan mee laat gaan in zijn idee.
Authenticiteit: De mensen, de productie en de situatie lijkt echt.
Deelname: De video bestaat niet uit een specifiek persoon die playbackt, maar een groep, die allemaal spontaan deel (lijken te) nemen, en zich gedragen naar de melodie en of de tekst van het nummer.

En laste but not leat vooral veel lol: De mensen in de video moeten zichtbaar een hoop lol hebben samen!

En daar is Henk mijn inziens FANTASTISCH in geslaagd! Hij heeft een prachtige lipdub gemaakt van een bruiloft en het overtreft al mijn verwachtingen: IK vind het geweldig. En ik denk dat Henk het ook wel gaaf vindt om te horen/lezen wat JULLIE er van vinden.. laat dus snel een reactie achter!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten