WEBLOG VAN WEDDINGPLANNER INGE BERGAKKER - SEEDSOFLOVE.NL

zaterdag 23 februari 2013

Atelier Phantasma.. OOK voor bruidsjurken!

Ik had al eerder gemaild over een theatergroep genaamd InGrallae; ik was helemaal in de ban van hun enthousiasme en optreden tijdens de Spirit of Winter bij Paleis 't Loo in Apeldoorn.

Zoals ik al schreef; hun "grand finale" voor 2013 (en niet 2014 zoals ik eerder vertelde) wordt gigantisch. Ontwerpen van hun eigen productie. De kracht van de act is dat het niet wordt belicht, maar dat de personages (prachtige elven in de meest waanzingste kleuren!) zelf licht geven. Onder begeleiding van magische muziek en omgevingslicht wordt er een show neergezet die adembenemend mooi en niet van deze wereld zal zijn. De kostuums worden op dit moment gemaakt en zij hebben in de planning dat deze rond de zomervakantie, in ieder geval het eerste drietal elven, klaar te hebben.

Ik werd door hen uitgenodigd om langs te komen bij en kennis te maken met de dames (Sanne, Eva en Anja) van het naai atelier (Atelier Phantasma). Zij zouden ons alvast laten zien hoe ver ze waren gevorderd en het vervolg van het traject zou besproken worden. Ik voelde me vereerd om hierbij te mogen zijn en ik voelde mij ook meteen opgenomen bij deze groep jonge enthousiastelingen! Wat een passie, creativiteit, samenwerking etc. heerst er tussen hen.


Ik kreeg ook meteen een aantal foto's te zien van werken van hun hand. WOW! Het ene kostuum nog mooier dan het ander. En alles maken zij zelf. Van eigen ontwerp tot het namaken van, tot en met het uitzoeken van de bijbehorende materialen... volledig van begin tot eind en in samenspraak met de opdrachtgever, komt er een resultaat waar je U tegen zegt!

Kijk maar zelf (klik op de foto voor grotere versie); onvoorstelbaar divers en mooi. Ook kunnen zij diverse accessoires maken (zoals het masker bijvoorbeeld en nog veel meer natuurlijk), maar ook grime (ik vond het wel bijzonder treffend). De "heer" met de hoed op.. nee dus; een vrouw!


En terwijl zij daar zaten, onderling te bespreken wat er gewenst was voor het nieuwe project waar zij mee bezig zijn, begon Anja ineens te schetsen. Eigenlijk dacht ik dat ze in gedachten was "verveeld" was en "maar wat deed".. en in nog geen 5 minuten tijd bleek zij volledig en tot in de puntjes/details de wensen vertaald te hebben in een kostuum die het team voor ogen had! Hoe cool is dat! Ik wist niet wat ik ZAG!


Ik begreep dat deze dames niet alleen kostuums maken voor diverse gelegenheden (ook voor grote theater voorstellingen trouwens), maar ook TROUWJURKEN naar elk gewenst model kunnen maken. Ja, zelfs die van Prinses Kate als het moet! Met al hun ervaring, kunde, persoonlijke benadering en creativiteit twijfel ik er geen seconde aan dat bruiden uitermate tevreden zullen zijn met het resultaat als zij met hen in zee gaan.

Van deze informatie werd ik ook razend enthousiast, want met onze bruiloften in Italië gaan wij zeker ook thematische richtingen in. Ik zie het al helemaal vóór me; een bruid in haar trouwjurk en haar bruidegom/gasten in kostuums geënt op bijvoorbeeld Venetiaansche Carnaval!

Ik kan ook niet anders zeggen dan dat ik uitkijk naar de toekomst van deze groep en ik zal ze zeker volgen. Ik hoop ook dat zij een ongelofelijk volle agenda zullen krijgen met prachtige opdrachten in de komende tijd, want dat is hen ZEKER gegund! Zij zijn voor diverse evenementen in te schakelen.. u vraagt, zij verzorgen!

2 opmerkingen:

  1. Ricardo Mjöllnir6 maart 2013 om 09:12

    Het masker hebben ze voor mij gemaakt. Het maakte een kostuum wat ik zelf had gemaakt perfect compleet. In werkelijkheid ziet het er nog veel mooier uit.
    ik noem ze ware kunstenaars met liefde voor het vak. Een aanrader als je een mooi kostuum, kledingstuk of bijvoorbeeld een masker of hoed nodig hebt!
    Atelier Phantasma, nu kan ik met een gerust hart mijn vriendin ten huwelijk vragen, die jurk wordt een plaatje uit een sprookjesboek!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ben het met jou eens Ricardo, ware kunstenaars. En als je TOCH je vriendin ten huwelijk gaat vragen dan ben ik blij dat jij de weg naar mij gevonden hebt (ook voor geheime huwelijksaanzoeken!) :)

    BeantwoordenVerwijderen